THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, August 24, 2009

1st time demam

Br je ibu wat entry yg Qifi x penah demam lg...alih2 khamis lepas nenek Qifi call ckp Qifi demam panas... apa lg, ibu trus cabut dr opis la, jumaat lak ibu abik cuti... nasib baik la Dr.Chow memahami... dlm perjlnan blk Phg, ibu mmg risau sgt2 gan keadaan Qifi... ye la sejak lahir Qifi x penah skt @ demam lg... nenek ckp tah2 ni demam nk tumbuh gigi @ nk merangkak kot....

Muka budak demam...

Nk tggu ibu & babah mkn ms sejam gak br nk smpi... then trus nenek & along bwk Qifi ke klinik dulu... alhamdulillah, panas Qifi x teruk... bl ibu smpi trus kasi Qifi mkn ubat, tp ya Allah kemain payah lg... ibu tembak ubat dlm mulut Qifi, Qifi tembak kuar blk... abis diluakkn semuanyer... apa la hero ibu sorg ni... alih2 terpaksa msukkn dlm susu Qifi... tp Qifi ni cam tau lak... x bukak mulut lgsg... tp cara ibu ni x elok tau sbb takut pas ni susu pun Qifi x nk minum... tp ibu x de pilihan la...


Ubat yg tak di minum Qifi

Mlm tu ibu rs badan Qifi panas blk... so, ibu cuma leh lap2kan badan Qifi gan air asam jawa je... sian ank ibu ni, sepjg mlm syik merenget je, nk tido pun sure Qifi x selesakan.... dan alhamdulillah pg jumaat 2 badan Qifi dh x berapa panas... tp kali ni ibu lapkan badan Qifi gn air daun durian lak... sbb ada jiran nenek kata, air daun durian lg elok dr air sama jawa... ianya leh sejukkn badan... so, ibu try je la... gigih nenek Qifi p kait pucuk daun durian tau... dan ptg jumaat tu Qifi dh leh main2 & gelak2 lg... lega hati ibu ni sayang... ari sabtu & ahad Qifi dh p terjah bazar ramadhan... semoga ank ibu ni akan sihat selalu... amin.


Muka budak dh mkin sihat...

Muka dh sihat tp still nk manja2 lg...


_Ibu Qhilfi Ukasyah_

4 comments:

sumysya said...

ciannya qifi demam...kalau demam panas sgt..dia susah makan ubat..ko inject je ubat khas drpd doktor kat montot dia..tp klu inject ubat tu tak yah da makan ubat tu...

suhaidamohaini said...

bos aku pun ckp gitu suzi, tp jiran aku x kasi gn lak sbb dia kata panas qifi x teruk sgt...takut nti jd terlebih sejuk lak...

imz said...

ksiankan kalu budak kecik demam...mesti panik..harap dh sembuh kan..!!

suhaidamohaini said...

betul 2 k.imz...klu leh biar kita yg tua ni demamkn...
alhamdulillah...dh sihat pun